کیفیت انیمیشن های ایرانی  بسیار بالا رفته است
در نشست خبری داوران بخش پویانمایی چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد مطرح شد
کیفیت انیمیشن های ایرانی بسیار بالا رفته است
نشست خبری داوران بخش پویانمایی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ عصر سه شنبه 29 آبان در سالن اجتماعات سینما فلسطین برگزار شد.
سه‌شنبه 29 آبان 1397
تعداد بازدید: 78 مرتبه

به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ نشست داوران بخش پویانمایی چهل وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور مهدی خرمیان؛مریم کشکولی؛ماتیا میلیچ داوران این بخش و اصحاب رسانه برگزار شد.
 در ابتدای این نشست ماتیا میلیچ با بیان اینکه 89 فیلم انیمیشن مورد بررسی در این گروه داروی قرار گرفتند؛گفت: فیلم های پویانمایی که دیدیم از نظر محتوا و کیفیت بسیار جالب بودند و با اینکه پویانمایی زبان بین المللی است،اما نحوه کار فیلمسازان،خصوصا ایرانی ها هم به نحوی بود که به خوبی محتوا را بیان کرده بودند.
این داور بین المللی با اشاره به این مطلب که پیش از این جشنواره فیلم رشد را می شناخته است اما برای اولین بار است که در ایران و در این جشنواره حضور دارد؛ اظهار داشت:  روز اولی که وارد سینما فلسطین شدم و عکس العمل بچه ها را از دیدن فیلم ها را دیدم مشابهت بسیاری بین عکس العمل آنها با بچه های سرزمین خودم دیدم و این نشان می دهد نه تنها انیمیشن زبان جهانی دارد که بچه ها هم زبان مشترکی در درک دنیا دارند.
مهدی خرمیان دیگر داور این بخش درباره آثار مورد بررسی عنوان داشت: داوری کارهای خوب و ضعیف  بسیار راحت است چون ضعیف ها کنار گذاشته می شوند و کارهای قوی هم انتخاب می شوند اما بحث اصلی  و چالشی درباره کارهای متوسط بود که باعث بحث و گفت و گو بین گروه داوران می شد.
وی اظهار امیدواری کرد انتخاب هایی که داشته اند از دیدگاه شرکت کنندگان عادلانه و کارشناسانه باشد.
مریم کشکولی داور دیگر این بخش و استاد دانشگاه هم درباره کیفیت فیلم های انیمیشن رسیده به جشنواره گفت: دیدن انیمیشن های ایرانی بسیار امیدوار کننده بود چرا که استاندارد فیلم های ایرانی از کیفی و داستانی بسیار بالا رفته تا حدی که نمی توان بین انیمیشن های ایرانی و خارجی تفاوت زیادی قایل شد.
وی همچنین رویکرد آموزشی جشنواره را موجب محدود شدن در انتخاب ها دانست و گفت: با توجه به رویکرد جشنواره رشد که نگاهش به فیلم های آموزشی است؛ برخی از فیلم های خوب کنار گذاشته شدند و فیلم هایی انتخاب شدند که معیارهای جشنواره را داشته باشند و این عامل کار را هم سخت و هم جذاب می کرد.
این استاد دانشگاه؛ نبود فضا برای ارایه انیمیشن هایی را که ساخته می شود؛ یکی از نقاط ضعف بزرگ انیمیشن سازی در ایران دانست و ادامه داد: بیسشتر کسانی که در عرصه انیمیشن فعالیت می کنند؛ ترجیح می دهند انیمیشن هنری و کوتاه بسازند چرا که عدم امکان نمایش کارها باعث شده است تا این هنر نتواند صنعتی شود و این عرصه را دچار بن بست کرده است.